dilluns, 5 de gener del 2009

NIT DE CAP D´ANY DIFERENT

Vaig passar la nit de cap d´any amb una família marroquina que viuen a Girona, m´hi van convidar a l'últim moment. Ells no planifiquen com nosaltres. Vaig arribar-hi poc abans de les 21h. Vaig conèixer la dona i els fills del meu amic, no els coneixia, van arribar a començaments de l´estiu. La Maha de 15 anys i en Kassim de 8, ja parlen bastant bé la nostra llengua. A la Mariam, la seva dona li costa més, però entén moltes paraules per la semblança amb el francès.






Em va sobtar que primer mengéssim creps de formatge o melmelada i pastetes i te marroquí, com si fos un aperitiu dels nostres. I abans de mitjanit un sopar boníssim i abundant.
A les 00h vam menjar el dotze raïms, excepte per dos d´ells, pels altres era la primera vegada que menjaven els raïms de la sort i demanaven un desig.
En algun moment de la vetllada, va sortir el comentari que al Marroc havien suspès la festa de cap d´any, en solidaritat pel que està passant a Israel.
Va ser una nit de cap d´any diferent, en la qual vaig apendre unes quantes coses.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada