diumenge, 25 de gener del 2009

SAKAPATÚ! UN VIATGE PER LA MUSICA ANDINA

Aquest cap de setmana em van convidar a Barcelona, sempre em ve de gust anar-hi, m´agrada. A part del gran vent de dissabte, que ho tirava tot a terra: arbres, persianes, faroles trencades... l´estada a la capital va ser positiva.


Diumenge vam anar a l'auditori del CAIXA FORUM, un edifici modernista, situat al peu de Montjuïc a veure els SAKAPATÚ, un grup de sis músics d´origen peruà i xilè, residents a Barcelona, que toquen i canten la seva música amb molt d' entusiasme.

D´entrada ja em va agradar la pantalla que dominava l´escenari, a on hi havia un gran sol ( símbol important a Perú) i hi anaven projectant imatges de paisatges andins, entre d´altres. Em va fer recordar molt el meu viatge al Perú, terra que em va encantar pels seus paisatges, sobretot de muntanyes altes i la seva gent.




Amb la seva música, el grup va fer un viatge a través de l´evolució de la música andina: antiga música precolombina de l´época dels inques, continuant amb l'arribada dels espanyols al territori inca, música ètnica andina i per acabar música andina afroperuana.

A la sala hi havia unes quantes persones de Perú, Mèxic, Xile, Uruguai... fins i tot algun africà provinent de Senegal i Burkinafaso. Vaig notar que els sudamericans cantaven les cançons amb molta afició.

Aquest és un espectacle familiar, hi havia molts nens. Jo hi vaig anar amb en Pau, el meu fill de 5 anys. A l´acabar em va dir que li havia agradat!!!!!

Pels que vulgueu, el cap de setmana que ve, els SAKAPATÚ faran el concert a l´Auditori Narcís Carreras ( Caixa de Pensions del carrer Santa Clara) de Girona.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada